tirsdag 12. mai 2009

"Det vi ikke må gjøre i dag, utsetter vi!"

Hei folkens! Jeg har tenkt å blogge litt mer de siste månedene av oppholdet mitt, og starter med en liten oppdatering.
Dagene flyr. Jeg kan virkelig ikke forstå at tiden, som tikker og går i samme tempo hver eneste dag, kan virke så ufattelig treig en periode og plutselig så kjapp at du må nesten må bite deg i armen for å skjønne at det faktisk er sant; det er MAI! I Norge går det mot lysere og grønnere tider, fuglene kvitrer i trærne og varmen kommer snikende. Det gjør den her også. I dag har vært en uutholdelig lang og varm dag. Jeg stod opp klokka fem for å dra på skola, jobba der i mange timer og etterpå dro jeg til ei venninne for å gjøre LEKSER. Så mye skolearbeid i løpet av en dag har jeg ikke gjort siden i fjor. Og det var forferdelig slitsomt. x)
Grunnen til at jeg endelig satt meg ned og jobba litt er at vi skal ha muntlig eksamen i morgen. Ikke akkurat like vanskelig som hjemme, men vanskelig nok. I alle fall for meg, utlendingen. Det blir vel feil å kalle det muntlig eksamen også, med tanke på at vi har hatt hele året på å forberede oss. Dessuten er det i grupper. Egentlig blir det mer som en vanlig framføring, bare litt mer formelt. Vi har visst temaet og alt, men som ekte venezuelanere startet vi ikke med jobbinga før i forrige uke. "Det vi ikke måå gjøre i dag, utsetter vi".
Derfor har vi hatt mye å gjøre i dag. Det var på høy tid å få det unnagjort, etter et års forberedelsestid. Jeg var vitne til ekte venezuelansk diskutering med høylytte stemmer og dårlig, venezuelansk organisering. Nå er klokka 18:43 og vi har akkurat blitt ferdige med powerpointen. Alt klart til i morgen. Lykke til til meg.

Ingen kommentarer: