onsdag 10. september 2008

Miercoles diez de septiembre

Ja, nå er det en hel dag siden sist jeg skrev her (ehe), så det er på høy tid med et nytt innlegg. Det skjer så mye moro hele tiden, så jeg må bare fortelle litt.
I dag starta jeg dagen med en dusj som vanlig, og da jeg kom tilbake til rommet mitt var alt helt annerledes. Hushjelpa vår hadde ommøbelert hele rommet mitt! Her i Venezuela er det nemlig er vanlig å gjøre det med jevne mellomrom i Venezuela, for å symbolisere at livet forandrer seg.
Men nok om det. Noen timer seinere var jeg med søstra mi i banken for å ta ut penger eller noe sånt, og alle stirra på meg (som vanlig). Absolutt alle. Jeg er jo den eneste blonde jenta i mils omkrets. Da vi skulle gå kom en mann bort til meg med en gammel kvittering som han hadde skrevet et dikt om meg på. Oversettelsen vil bli noe slikt: jeg er inspirasjonskilden hans, med mitt skinnende, blonde hår og jeg er sentrum for hans følelser! Det var jo litt festlig.
Resten av dagen har gått med til å sove (jeg er sinnsykt trøtt om dagen) og danse. Luivir, søstra mi, og jeg har skaffa oss månedskort på treningsstudio, og i dag har vi tatt dansetimer der. Jeg var overraskende nok den aller dårligste (ehe), men det var moro allikevel. Vi dansa blant annet salsa og reggaeton. Utrolig morsomt! Jeg gleder meg til å dra på klubbene her for å danse. Skikkelig Dirty Dancing-feeling. Og jeg er hovedpersonen; den blonde jenta som egentlig ikke kan danse i det hele tatt, men som plutselig er supergod. En dag skal jeg danse like bra som alle i Venezuela. Først må jeg sove litt. Buenas noches!

2 kommentarer:

hanna sofie sa...

Åh, det høres jo ut som om du lever i en sånn romantisk film! Imponer de spanske kjekkasene med litt linedance nå, det kan dem sikkert ikke x) eller bjønndans og halling! ja, halling!

..legg ut flere bilder etter hvert? :)

NUZZ

Erik Szedely sa...

Hei Ane!
Godt å høre at du har det bra der. Jeg lo godt da jeg leste om alt du har opplevd på grunn av din hårfarge :-D... Fortsett med bloggen, jeg gleder meg til nye innlegg. Ha et fint år - det går veldig fort....