søndag 14. september 2008

Første helga i Mérida

Venezuela er virkelig stedet for en skikkelig fest. Allerede min første helg i Mérida har jeg festa og vært en liten tur på byen. Folket i Venezuela benytter enhver spesiell anledning til å feste, danse og kose seg. På fredag hadde søstra mi bursdag og den ble feiret med stor stas. Kake med to etasjer, boller og så videre. Festen startet allerede i firetiden og vi holdt det gående halve natta. Det var utrolig morsomt, med dansing og kos.
I går skulle jeg egentlig på nok en bursdagsfest, men det ble til at jeg stakk ut på byen med storebroren min. Vi møtte noen AFSere og det var veldig koselig:)
Men nok om festing. I dag var jeg med familien min langt opp på Andesfjellene. Der var det vakkert, og sinnsykt kaldt. Omtrent som Norge. Vi var på over 3000 meters høyde, altså høyere enn jeg noen gang har vært. Langs veien så vi mange dyr, så i dag har jeg lært meg å si blant annet ku, hest og esel. Dessuten kan jeg si: "du er en ape". Ganske kult, ikkesant?
Fra og med i morgen skal ikke familien min snakke mer engelsk til meg, så det er bra at jeg har et såppas godt grunnlag...

Til mamma og pappa: Familien min er flott. Dere har ingenting å være bekymret over! Og forresten så skal jeg kanskje feire nyttår på Margarita!

1 kommentar:

Sille sa...

Heisan Snuppelura!

Rune har fikset tastaturet:)

Fy søren for et liv du lever, blir nesten sjalu jeg, er inne flere ganger om dagen for å se om det er noen "news".
Helt hekta jeg, så utrolig spennende å lese det du skriver, føler at jeg nesten opplever det samme som deg.

Her hjemme går livet sin vante gang, flytter nok inn i nytt hus 6.oktober.
Rune har fått sluttpakke fra SAS(1.år lønn)Og han begynner i ny jobb nå 1.November.
Han skal reise masse for SAS frem til da, så jeg har tatt meg permisjon i 5 uker, slik at jeg får tatt meg av barna og innredning/flytting.

Mats har begynt å si tante,og Mille sier stadig"jeg har mange onkler og tanter jeg".

Mats har også begynt å danse litt, så jeg tror begge to hadde sklidd rett inn der nede hos deg;)

Vi savner deg både Mille,Mats,Rune og jeg.


Stor klem Sille

Ps:Noe du vil at jeg sender deg?